tisdag 18 juni 2013

En dag i juni

Dagen började med solsken, så gick ut till kaninerna halv 10 och städade burar och satte ut ett par kaniner i hagarna.
Njöt av det soliga vädret och gick sedan in och började grodda lite mungbönor till mig och Hamstern och lagade lite lunch (En soyachokladpudding, don't judge me.)
Och så helt plötsligt så är det mulet. Sådär lagom trevligt.. Men om vädret inte ljuger så blir det sol ikväll också. :)

Kom förresten in på Lusse, så det blir att läsa naturkunskap där i höst. Var egentligen inte alls orolig, då mitt medel och insökningspoäng är tillräckligt höga för att komma in. Men det var ju skönt att få bekräftelse på det hela. Trots att jag inte alls längtar, så är det ju bra att inte gå rastlös i ett år. ;) Så igår skickade jag in papperna som bekräftade att jag ska gå där.

Resten av sommaren har jag kaniner, kaniner och lite mera kaniner inplanerat. Leta hem till lilla Medusa och Carmens eventuella bäbisar. Hålla kaninhoppningstävlingar, åka och kolla kaninhoppning, hoppuppvisning, ta hand om nybörjare med några andra hoppare på kaninlägret nästa vecka... Och självklart ta hand om mina egna kaniner.
Så, en rätt trevlig sommar.. Ska också till rock of i Juli.. Och fotografera artister. Typ Yohio, Petter och Icono pop. :D

  Den här har jag inte visat! Bakade dem till 1a Maj, och var verkligen älskade av alla! Chokladcupcakes fyllda med nutella med vitchoklad frosting. :) >>>Recept<<<

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar