onsdag 18 juli 2012

To make a long story short

De två föregående dagarna var väll inte alltför bra.
Måndagen så var jag ute, jag hittade en padda och sprang in efter kameran. Med mitt macro på, Vad händer? Jag råkar stiga snett och faller ner för en en meters betongmur och slår kameran, men mest objektivet i backen. Kameran klarade sig lindrit med lite jordfläckar, men objektivet blev segt, väldigt segt, i den manuella fokusen, auton går väll hyffsat bra.
Så, det ska in på reparation, och det blir väll en 200 € eller nått. Hmpf.

Tisdagen så for jag och mamma in med ena katten ('Min' kisse, som ni säkert sätt foto på) till veterinären. Han andades konstigt och trögt.
Jaja, orkar inte dra allt, men de sa imprincip att han hade vätska i lungorna och att det var chans att han skulle ramla av pinn. Vi lämnade honom där och skulle hämta honom efter fyra timmar. Under de fyra timmarna så grät jag något vettlöst.
När vi hämtade honom så var han bättre, han får nu medicin 2 gnr/dag, vi ger honom vatten minst 1 gång varannan timme och låter honom vila så mycket som möjligt, han mår bättre nu i alla fall.

Så, varken fotografering eller redigering har legat först på min lista, ursäkta för det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar