tisdag 3 juli 2012

Hej nya bloggen!

Hello, detta är den nya bloggen. Skaffade en ny blogg eftersom att jag inte kunde lägga upp mera bilder på min fotoblogg.
Om du är ny här, hej och välkommen! Jag heter Nadja och jag är en foto och djurintresserad tjej på 15 bast.

Fotointresset har nog funnits länge, jag älskade att få engångskameror när jag var liten och fotografera min katt i massa olika vinklar. När jag var 10 så fick jag min första mobil med kamera, den fotograferade jag flitigt med. Min första fotokurs gick jag på när jag var 11 tror jag, och vår lärare sågade mig totalt. Jag tog inte tillräckligt bara bilder och jag hade ingen 'riktig' kamera.
Så, när jag var 12 så skaffade jag mig en Canon ixus 105. Den fotograferade jag otroligt mycket med tills December 2011, då fick jag min Canon eos 1100 D som jag älskar.
Just nu har jag 3 objektiv, standarsobjektivet, en telezoom (70-300 mm) och ett macro objektiv (100 mm) och kamerahuset. :)

Förutom fotograferande så är djur nära mitt hjärta. Speciellt kaniner. Just nu bor 4 långöron här, som alla får massor av uppmärksamhet varje dag. De har även sin egna blogg - http://smasotaniner.blogspot.com/
Så bor det även 3 katter och en hamster här.

Nu tycker jag att du är värd en liten bildbomb på ett rypsfält. :)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar